Prosjektet ALL IN var nominert til Digitaliseringsprisen 2026, men i stedet for pris ble teamet overrasket med skryt og ros av arbeidet som gjøres i ALL IN og Digitale Helgeland.
Se video med hele omtalen:
Digitalisering med stor samfunnsverdi
Statsråd Karianne Tung fremhevet blant annet ALL INs "målrettede og nyskapende samarbeid om felles digitale tjenester i kommunesektoren. [...]
Ved å ta i bruk nasjonale fellesløsninger som Altinn og FIKS-plattformen har prosjektet gått foran og redusert kompleksitet, kuttet kostnader og gjort hverdagen enklere for både innbyggere og saksbehandlere [...].
Dette er digitalisering med stor samfunnsverdi."
Denne suksessen hadde ikke vært mulig uten alle de mange involverte i prosjektet over hele Helgeland, som hver dag legger ned en stor innsats i å utvikle brukervennlige og sømløse digitale tjenester. Tusen takk!
Full fart på utvikling med KI
55 tjenester utvikles i første fase av prosjektet, og de siste ukene har arbeidet gått lynende fort gjennom bruk av Cursor, et KI-verktøy som er spesielt godt anlagt til utvikling. Det gjør at vi er godt i rute til fase 2 av prosjektet, der nye kommunale tjenester skal prioriteres og utvikles.
Har du tanker om hvilke tjenester som bør digitaliseres i neste fase? Da kan du gi dine innspill via Forms. Frist er 25. august 2026.
Følg med på PULS